2015-06-07

Väntar på värmen...


Juni är här och även sommaren...
Eller sommarmånaden är här men värmen har uteblivit. Så här i Värmland hoppas vi att den snart anländer...så det är bara att vänta på värmen.

Syrenerna blommar och man får en känsla av sommar iallafall. Syren betyder skolavslutning för mig och de senaste sommrarna har den blommat över till skolavslutningen men i år komner den va som finast just då...

Syren i köket, ljuvligt.
Skolavslutningar på G och i vår familj går yngsta dottern ur nian på Engelskaskolan i Karlstad och nya äventyr väntar...

Så skön Sommar till ER alla och tyvärr vädret är det inget vi råder över men man kan bara göra det bästa av det...Njut!

Ha en skön söndag
Kramar /MiaMaria 

2 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Nää vädret rår man inte på....jag har loppisen öppen idag, men det finns risk för regnskurar...har en liten loppis bod, och eftersom jag har saker utanför boden (rums högst två pers. samtidigt där inne) så är jag beroende av bra väder...men det har varit så dåligt nu ett tag och jag orkar inte sitta och vänta på sol, så bara det är uppehåll så kör jag, haha....
Ha en fin söndag nu ;)
Kram bia

Anneli sa...

Jo, nog är det så att allt blommar senare i år.
Har syrén och pioner samtidigt nu i min trädgård.

Vädret ska vi inte tala om, sommarvädret lär dröja men sommar är det ju ändå så vi får stå ut.

Ha en fin vecka,
kram Anneli